PREDICTORS OF PERSONAL FINANCE AND ENTREPRENEURIAL EDUCATION IN ENTREPRENEURIAL INTENTION
DOI:
https://doi.org/10.22279/navus.v14.1819Abstract
Financial and entrepreneurial education is a crucial mechanism for understanding financial operations and, consequently, influences people's entrepreneurial lives. The impetus for intending or carrying out an entrepreneurial activity is largely related to the availability of sources of finance. In this sense, this research aims to analyze the influence of personal finances and entrepreneurial education on the intention to undertake. The methodological design of the research is classified as quantitative, and the approach to the problem is descriptive. A probabilistic sample of 476 students from vocational schools located in the northwest region of Ceará was obtained. For data collection we used the google docs questionnaire on personal finance, entrepreneurial education and Entrepreneurial Intention (QIE). The questions were closed and based on a five-point Likert scale. Data analysis carried out using Stata software made it possible to correlate the constructs of personal finance and entrepreneurial education with entrepreneurial intention, assessing the degree of linear relationship between the variables. The results indicated that personal finances and entrepreneurial education directly influence entrepreneurial intention. However, students still lack technical knowledge about the legal process of setting up a company, despite their intention to become entrepreneurs. The study also makes it possible to identify some advances in the field of research on entrepreneurial intention in an empirical field that still lacks understanding, which is the relationship between young people and financial and educational issues and the future of work.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Navus - Gestão e Tecnologia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
O conteúdo da revista é de acesso público e gratuito, podendo ser compartilhado de acordo com os termos da Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 4.0 Brasil. Você tem a liberdade de compartilhar — copiar, distribuir e transmitir a obra, sob as seguintes condições:
a) Atribuição — a atribuição deve ser feita quando alguém compartilhar um de seus artigos e deve sempre citar o nome da revista e o endereço do conteúdo compartilhado.
b) Uso não-comercial — você não pode usar esta obra para fins comerciais.
c) Vedada à criação de obras derivadas — você não pode alterar, transformar ou criar em cima desta obra.
Ficando claro que:
Renúncia — qualquer das condições acima pode ser renunciada se você obtiver permissão do titular dos direitos autorais. Domínio Público — onde a obra ou qualquer de seus elementos estiver em domínio público sob o direito aplicável, esta condição não é, de maneira alguma, afetada pela licença.
Outros Direitos — os seguintes direitos não são, de maneira alguma, afetados pela licença:
- Limitações e exceções aos direitos autorais ou quaisquer usos livres aplicáveis;
- os direitos morais do autor;
- direitos que outras pessoas podem ter sobre a obra ou sobre a utilização da obra, tais como direitos de imagem ou privacidade.
Aviso — para qualquer reutilização ou distribuição, você deve deixar claro a terceiros os termos da licença a que se encontra submetida esta obra.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.
Os trabalhos publicados passam a ser propriedade da revista Navus: Revista de Gestão e Tecnologia que deve ser consignada a fonte de publicação original. Os originais não serão devolvidos aos autores.
As opiniões emitidas pelos autores nos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.
Esta obra está licenciada sob uma Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 4.0 Brasil.