Creative career management through identity: Caetano Veloso, image and technology

Authors

  • Roberto Guanabara Calasans Escola de Administração - CIAGS Universidade Federal da Bahia
  • Eduardo Paes Barreto Davel Escola de Administração - CIAGS Universidade Federal da Bahia

DOI:

https://doi.org/10.22279/navus.2019.v9n4.p228-244.912

Keywords:

Creative Careers. Artistic Careers. Corporate Identity. Image. Technology.

Abstract

Among the several types of knowledge that can add value to an individual’s creative career, identity has a strategic relevance. A conscious management of identity can lead to a better understanding about who is the person and facilitate the achievement of desired goals. The goal of this article is to ground, describe, discuss and categorize knowledge about how identity affects creative career management. The identity dynamics in career management involves an ongoing relationship between image, culture and vision. The empirical context, orchestrated by the qualitative method, is based on the musical career of Caetano Veloso, considering the technological changes that have taken place in the music market and in society. The research results provide a vision for better define the value of identity in creative career management, taking into account the technological changes that radically transform the logic of creative activity fields. Consequently, the results contribute to better understand the intrinsic dynamics of the creative economy from the point of view of their careers and identity dynamics.

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Author Biographies

Roberto Guanabara Calasans, Escola de Administração - CIAGS Universidade Federal da Bahia

Mestrado em Administração pelo Núcleo de Pós-Graduação em Administração da Universidade Federal da Bahia (UFBA). Graduado em Administração pela Faculdade Ruy Barbosa (BA) com MBA em Gestão Empresarial pela DeVry Brasil. Atuação em empresa de consultoria, com realização de trabalhos nas áreas de Planejamento Estratégico, Reestruturação Organizacional, Mapeamento e Redesenho de Processos, entre outros.

Eduardo Paes Barreto Davel, Escola de Administração - CIAGS Universidade Federal da Bahia

Professor na Escola de Administração da Universidade Federal da Bahia. Pesquisador do CIAGS - Centro Interdisciplinar de Desenvolvimento e Gestão Social e no NPGA - Núcleo de Pós-Graduação em Administração (UFBA). Pós-doutorado em Administração pela Nova School of Business and Economics da Universidade Nova de Lisboa (Portugal). Ph.D. em Administração pela École des Hautes Études commerciales de Montreal (Canadá). Pesquisador visitante na Graduate Faculty of Political and Social Science da New School for Social Research (New York, EUA). Editor da RIGS - Revista Interdisciplinar de Gestão Social. Pesquisa e publica sobre empreendedorismo cultural, gestão do processo criativo, ensino, metodologia, aprendizagem, cultura e estética nas organizações.

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Published

2019-10-01

Issue

Section

Articles