Practices of knowledge management in human resources in public schools

Authors

  • Arthur Gualberto Bacelar da Cruz Urpia Centro universitário de Maringá – UNICESUMAR/Instituto Cesumar de Ciência, Tecnologia e Inovação – ICETI
  • Marcio Pedro Cabral
  • Ely Mitie Massuda Centro universitário de Maringá – UNICESUMAR/Instituto Cesumar de Ciência, Tecnologia e Inovação – ICETI
  • Flávio Bortolozzi Centro universitário de Maringá – UNICESUMAR/Instituto Cesumar de Ciência, Tecnologia e Inovação – ICETI

DOI:

https://doi.org/10.22279/navus.2018.v8n1.p115-124.580

Keywords:

Knowledge management. Knowledge Management Practices. Human Resources. Public education.

Abstract

The objective of this research was to analyze the level of implementation and reach of the Knowledge Management practices of human resources in public schools of the city of Sarandi (PR). The research methodology, which is exploratory, is characterized as a multiple case study with quantitative and qualitative approaches. The questionnaire, developed by the Institute of Applied Economic Research, was applied as a research tool used to carry out the Knowledge Management diagnosis in schools. The main results, initially, through the calculation of Cronbach's are highly reliable. Then, it was observed that, on average, the effective implementation level of Human Resources Knowledge Management practices is medium and, on average, the effective level of reach is low. These results demonstrate the need to create measures to expand the implementation and reach of the Knowledge Management practices of human resources in the analyzed schools.

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Author Biographies

Arthur Gualberto Bacelar da Cruz Urpia, Centro universitário de Maringá – UNICESUMAR/Instituto Cesumar de Ciência, Tecnologia e Inovação – ICETI

Doutor em Economia, Docente do Centro universitário de Maringá – UNICESUMAR, Programa de Pós-Graduação em Gestão do Conhecimento. Pesquisador, Bolsista Produtividade em Pesquisa do Instituto Cesumar de Ciência, Tecnologia e Inovação – ICETI

Marcio Pedro Cabral

Mestre em Gestão do Conhecimento nas Organizações

Ely Mitie Massuda, Centro universitário de Maringá – UNICESUMAR/Instituto Cesumar de Ciência, Tecnologia e Inovação – ICETI

Doutora em História Econômica, Docente do Centro universitário de Maringá – UNICESUMAR, Programa de Pós-Graduação em Gestão do Conhecimento e Programa de Pós Graduação em Promoção da Saúde. Pesquisadora, Bolsista Produtividade em Pesquisa do Instituto Cesumar de Ciência, Tecnologia e Inovação – ICETI

Flávio Bortolozzi, Centro universitário de Maringá – UNICESUMAR/Instituto Cesumar de Ciência, Tecnologia e Inovação – ICETI

Doutor em Engenharia de Computação, Docente do Centro universitário de Maringá – UNICESUMAR, Programa de Pós-Graduação em Gestão do Conhecimento e Programa de Pós Graduação em Promoção da Saúde. Pesquisador, Bolsista Produtividade em Pesquisa do Instituto Cesumar de Ciência, Tecnologia e Inovação – ICETI,

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Published

2017-12-27

Issue

Section

Articles