Training and Development from the management`s viewpoint: a case study in the food sector

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22279/navus.2020.v10.p01-14.1194

Keywords:

Training. Development. Corporate Education. Human Capital.

Abstract

Faced with a competitive economic scenario, organizations use Training and Development (T&D) techniques to increase the performance of people, develop skills and acquire new knowledge that aim to increase the satisfaction of their human capital, preparing them for the challenges and changes that may occur in the social and work environment. This article sought to identify possibilities for improvements in T&D in a food industry organization from the perspective of its managers. It is a qualitative and descriptive research, carried out in a food company in the city of Alta Floresta (Mato Grosso). The instrument used for data collection was the semi-structured interview with managers of the Human Resources (HR) area, in addition to documents made available by the company. For data analysis, content analysis with thematic categorization was used. As a result, the need for investments in the training of HR managers, leaders and, mainly, employees of the industrial base were identified. As for leadership development, it was detected that there is the  need to work on communication practices between leaders and subordinates, aiming at improving working relationships. Therefore, the importance of thinking about T&D actions in an integrated way with Corporate Education is considered, with the purpose of enabling employees to develop them, in addition to meeting the strategic and operational needs of the organization.

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Author Biographies

Evelin Panis Gil, Instituto Federal do Mato Grosso (IFMT) Campus Alta Floresta

Tecnóloga em Gestão de Recursos Humanos pelo Instituto Federal do Mato Grosso (IFMT) Campus Alta Floresta 

Lenoir Hoeckesfeld, Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI) e Instituto Federal do Mato Grosso (IFMT) Campus Alta Floresta

Administrador e Especialista em Marketing pela Celer Faculdades (2015), Mestre em Administração pela Unisul (2017) e Doutorando em Administração pela Univali. Professor do Instituto Federal de Mato Grosso (IFMT) - Campus Alta Floresta.

Luiz Henrique da Silva, Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)

Possui graduação em Comércio Exterior pela Universidade do Vale do Itajaí (2010), graduação em Administração pela Universidade Federal de Santa Catarina (2018), especialização em Gestão e Negócios pelo Instituto Federal Catarinense (2019), especialização em Controle da Gestão Pública Municipal pela Universidade Federal de Santa Catarina (2015) e especialização em MBA em Gestão de Pessoas pela Universidade Nove de Julho (2019). Atualmente é Mestrando em Administração na Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI.

Christiane Mendes Drozdek Pereira, Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)

Doutoranda em Administração, Universidade do Vale do Itajaí. Mestre em Administração pela Universidade Vale do Itajaí. Especialista em Gestão Estratégica de Pessoas pelo Instituto Nacional de Pós Graduação. Pedagoga pela Associação Catarinense de Ensino. Atualmente é Professora de Ensino Superior na UniSociesc.

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Published

2020-05-22

Issue

Section

Articles